bunga


teddy


Isnin, 8 Julai 2013

post ku ,, kol 1:52 pagi

waa...lamex5 gler aq x update blog aq...huhu...sekarang ni sejak dh abiz spm...aq dh kurang..x bukan! dh memang jarang dh men tenet ni..huhu..knpe erk??!!
     hmm,,, btw!!! aq skarang fyther study kat Machang kelate..hehe...nak sampai 2 bulan dh aq kat sini...ase kejap je mase berlalu...duduk di negeri org ni...hmm,,byk cabaran n dugaan nya,,...sabo je la ye!! k la..ary dh larut mlm n esok aq ada kelas far yg palingx5 aq ske(kononnya).. huh!! ni je citer aq ary ni.. tpi x kesah sbb aq tau x ramai yg bace!!! haha...lantak ah..asal aq eppy..  erm..k la...samapi di sini aje n tata!! Oppss!! lpe plak... aq nak ucapkan selamat Ramadhan!! moga amalan kita semua pda taon ini diterima Allah n semakin btambah!!! Aminx3 Ya Rabbi Alamin..   chau~ :p

#first time pose di ngeri org..hope dpt survive...

Sabtu, 12 Januari 2013

encounter accident


  semalam waktu aq keje..time aq tengah sibuk fotostet...ada bdax lelaki ni..tinggi,sederhana putih,x kurus x jugak gemuk(sedang aje),x pkai spec-bak kate bdax ni luaran dya ok ah..tp bukan tu yang aq nak citer..mase 2 kan aq tengah fotostet..mesin fotostet tu beesaarr kn klu kat kedai...so aq x perasan la yg si dia ni masuk lam kedai...tup2 aq tutup mesin tu punyer kepala kan..dya tengah berdiri kat dpan aq..pandang aq..pe lagi mata bertemu mata..hakha..ala..cam cte2 novel2,drama2...aq un terkejut ah!! pas2 tetiba dia tanya..
     "awak kerja kat sini ke?"
aq un angguk n jawab
    "haah",dengan ringkasnya..
dia stand still,diam kejap pastu blah pegi beli barang..mase 2 kak *** (partner keje aq) n bdax laki yg badan besar n tinggi(planggan fotostet) tgk , cakap2,pandang2 aq n then giggled..ade ke patut?huh..pew2 je la..tapi lam kpala aq ni..duk asyik bpusing.. 'apsal ngan mamat ni?buang tabiat ke ap??terlebih dos kot.. yela..aq x kenal un dia..just penah nampak somewhere p x ingat mne..hmm'
aq smalaman duk pikir..sape la dia,,,dah2..mase nak tido 2 baru aq ingat..dia bdax yg skelas dgn aq mase tuisyen kat luar dulu..dia dari skola laen..yg musykilnya..aq x penah plak bgaul ngan dia or kkwn dia..tegur apatah lagi..just terpandang muka sekilas cam 2 jer..2 un skali due..em,,pelik??!!tapi benar..pew2 un tq ah sebab ingat aq lagi walau un x kenal pastu siap sapa lagi..chumawoo~  =)

Jumaat, 28 Disember 2012

i need to heal my heart



 idup xkan perfect klu xda masalah..btow x?bgi aq that's a fact...walau un kte ske or hate it but we cannot run from it...kte bley ketawa,mnagis,marah or even keep quiet, we still will face with poblems...kadang2 aq tertanya-tanya..ini ke ujian aq?asenya terlalu berat..ase cam aq xley tanggung..ase xde org yg faham n rase pew yg aq ase...tapi smakin aq mgenal kehidupan...aq tau ujian aq 2 terlalu ringan..tapi kte ni hanya pentingkan diri n ego..juga ase kte ni yg diuji paling hebat...walhal...
   Allah itu Maha Penyayang...xkan menguji sesuatu melebihi keupayaan hambanya...so!!aq perlu bersabar n redha..mungkin xda org tau pew yg aq lalui..perit,derita...dari kecil sampai skarang...tapi satu je yg aq pasti, mereka yg xtahu itu dapat memberi seribu kegembiraan dlm idupku sebab mereka membuat aq cuba tersenyum depan mereka...dan  aq juga tahu..Allah sentiasa memerhatiku...

Khamis, 27 Disember 2012

kesedihan hari ini....


aq tak berapa nak eppy ary i...hanya dlm blog ni jer tempat aq luah n mgadu domba selain kepadaNya..enta la..ary ni smangat aq hilang..mcm2 benda blaku..letih,sedih,pilu,kecewa,marah,malu,geram,lapar,sakit aty aq ase lam stu ary...ary ni mmg salah satu ary mood aq jadi teruk..ase nak marah,menjerit,menangis,meronta,maraung..aq btow2 ase cam2..tapi kat cni xda org faham..xda org cuba faham dan yang paling aq sakit aty..mereka buat buat tak faham..

Isnin, 24 Disember 2012

banjir




haaa.....sejuk btow ary ni.!!! rumah dh naik air!!! adoyai~ xmo pindah..susah...!banyak kerje kena wat.kemas sana..susun sni..hujan plak kejap turun kejap kejap behenti..besa la tanda2 banjir kan..hmmm...sabo je la...sejuk2 ni..baju byk x kering..xtau nk pkai apa dh nak pergi keje nanti..terpaksa la iron nampaknya...ikan keli ternakan aq n ayah aq dh lenyap dh...enta mne la ikan2 tu brenang ea..agknya kena pukat owg laen kot..rezeki depa la 2 kot...air dh masuk dapur..takat lutut...aq skarang ni duk tunggu aboh mai ambik kitorg kat umh ni..nak kena duk kat dewan kg...sambil 2 on9 kt fb..tp bosan..skit je yg on9..banjir jgk kot..so semua..seLamAt HaRi Banjir...hehe...hati2 pada yg maen air ujan 2.. :)